in ,

Motive întemeiate pentru care ar trebui să consumi semințe de chia

Considerate hrană supremă pentru mayaşi şi azteci, seminţele de chia sunt o sursă excelentă de antioxidanţi, omega-3, calciu şi fibre. În plus, acestea pot absorbi apă de 10 ori mai mult decât greutatea lor, ceea ce le pasibile de o sursă inedită de hidratare.

Seminţele de chia sunt bogate în proteine, însă trebuie consumate în mod corect, dacă vrei să te bucuri de toate beneficiile lor.

Unul dintre motivele pentru care seminţele de chia sunt cunoscute pentru pierderea în greutate este acela că volumul lor se măreşte, dacă stau în apă, şi te ajută să te simţi sătul pentru mai mult timp.

Pe lângă faptul că ajută la slăbit, seminţele de chia întăresc sistemul imunitar şi oferă energie organismului, previn apariţia diabetului, ajută digestia, previn afecţiunile cardiovasculare, combat tulburările de somn, previn apariţia cancerului, împiedică îmbătrânirea prematură şi întăresc oasele.

Seminţele trebuie înmuiate în apă înainte de a fi mâncate. După ce se înmoaie, seminţele dezvoltă un strat gelatinos care le ajută să se deplaseze rapid prin tubul digestiv.

Atunci când acestea sunt incluse în reţete, corpurile noastre pot digera chiar şi seminţele întregi – într-o cantitate corespunzătoare, desigur. Dacă eşti gata să incluzi aceste seminţe bogate în nutrienţi în dietă, avem pentru tine câteva reţete care te vor ajuta.

Rețete

Budincă de chia: Seminţe de chia şi lapte de cocos într-o budincă perfectă pentru micul dejun. Se amestecă ingredientele cu o noapte înainte și se păstrează în frigider.

Băutură: Dacă ai senzaţii de balonare şi moleşeală, este timpul pentru un nou ritual de dimineaţă, care include chia. Începe ziua cu apă şi seminţe de chia.

Brioşe din afine cu chia: Chia reprezintă un nutrient suplimentar pentru brioşele din afine. Se coc în aluat, deci nu le vei simţi.

Iaurt cu chia: Dacă eşti în căutarea unei gustări care să conţină Omega-3, poţi, pur şi simplu, să adaugi o linguriţă cu seminţe în iaurt.

Clătite:  După ce ai terminat de făcut compoziţia clasică pentru clătite, adaugă si 1-2 linguriţe de seminţe de chia. Nu le vei simţi prezenţa, însă clătitele tale vor fi mult mai sănătoase decât de obicei.

What do you think?

Written by Cristiana Trifu

Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Loading…

0

George Burcea de la Ferma: “Am fost confirmat cu COVID – 19”. Care este starea actorului acum

arafat

Arafat recunoaște: ”Am pierdut lupta cu Coronavirusul!”