Deși dezvoltarea tehnologică a bateriilor auto promite că, într-o perioadă de 2 decenii, mașinile electrice vor fi majoritare pe arterele rutiere ale lumii, activiștii climatici lasă de înțeles faptul că orizontul de așteptare este nepermis de lung, și tocmai de aceea solicită marilor corporații industriale să ia măsuri imediate pentru reducerea amprentelor de carbon în atmosferă.
Academia Cațavencu anunță faptul că, recent, celebra militantă împotriva încălzirii globale, Greta Thunberg, a inițiat o moțiune prin care solicită marilor producători de autoturisme, camioane și autobuze, să fabrice mașini ale căror țevi de eșapament să nu mai evacueze gazele toxice în aer liber, ci chiar în habitaclul vehiculelor.
Ideea a fost imediat îmbrățișată de socialiștii democrați și de activiștii climatici, conform cărora monoxidul de carbon eliberat în interiorul mașinilor ar determina cu siguranță o reducere a aglomerației pe șosele, încurajând oamenii să lucreze de acasă. De asemenea, spun aderenții Gretei, eșapamentul cu evacuare la interior ar duce și la o logică încetinire a traficului cauzator de accidente pe autostrăzi, deoarece majoritatea conducătorilor auto ar leșina înainte ca mașinile lor să poată ajunge la viteze periculoase de 150 – 180 de km/oră.
Primii care au reacționat la insolita idee a Gretei Thunberg au fost producătorii francezi de la Renault, cei care au anunțat că studiază posibilitatea lansării pe piață a unui vehicul de teren, marca Dacia Buster, denumit așa tocmai din cauza efectelor pe care, fără măsurile de protecție aferente, evacuarea gazelor de eșapament în interior le-ar putea avea asupra ocupanțilior mașinii.
Primul model de Dacia Buster, spun francezii, care va fi oferit chiar activistei de mediu pentru testare, va fi dotat, pentru șofer și pasageri, și cu un set de 5 măști chimice, purtătoare de spălătoare și ștergătoare de lentile, și 10 filtre care să asigure vehiculului, înainte ca… (Citește întregul pamflet în Academia Cațavencu)