Președintele CJ Ialomița, Victor Moraru, a inventat în urmă cu patru ani un soi de buletin informativ cu un pronunțat caracter electoral intitulat „Ialomița ta”. Lucrarea, scrisă de angajații CJ, conține numeroase poze ale augustului și texte de mare respirație scrise în cel mai pur stil propagandistic, arată România Liberă.
Inițial publicația era tehnoredactată de angajații Consiliului Județean, care o și corectau și o expediau la tipar. Începând din iulie 2019 serviciul a fost externalizat către o firmă din București, care a primit într-o singură zi trei contracte de prestări servicii.
Machetare plătită de 10 ori mai scump decât prețul pieței
La data de 12.07.2019, firma The Four o Five SRL a încheiat cu instituția condusă de Moraru un contract care are ca obiect servicii de editare și machetare a buletinului informativ „Ialomița ta”. Contractul era valabil până la finalul anului 2019 și avea valoarea de 56.790 lei. La finalul anului 2019 contractul a fost prelungit până la data de 30.04 2020 pentru suma de 37.060 lei. În total, pentru 9 luni, firma a încasat suma de 94.650 de lei pentru nouă (9) ediții ale ziarului.
Asta înseamnă că pentru fiecare ediție a „buletinului” informativ Moraru a plătit servicii de paginare în valoare de 10.516 de lei. Pe piața liberă prețul pentru machetarea unui ziar de 8 pagini nu depășește 200 de euro. Adică de mai bine de 10 ori mai puțin decât a plătit Consiliul Județean.
Obrazul de președinte subțire cu aproape 3 miliarde de lei vechi se ține
Costurile cu machetarea publicației sunt apropiate de costurile înregistrate cu tipărirea. Pentru perioada aprilie 2018-martie 2019 Consiliul Județean a plătit către tipografia din Slobozia suma de 96.000 de lei fără TVA. La aceste sume să adaugă costuri de 80.331 de lei fără TVA pentru difuzarea publicației de către Poșta Română. În total Moraru toacă numai cu această fițuică aproximativ 291.000 lei. Pentru așa zisa promovare a activităților CJ Ialomița, adică tot pentru imaginea lui Moraru, Consiliul Județean plătea, în 2019, suma de 215.286 lei către șase entități media. Una peste alta, imaginea lui Moraru este o operațiune finanțată cu peste 500.000 de lei pe an din bani publici.
Moraru a dublat sumele cu care a ”omenit” presa locală favorabilă în anul electoral 2019 – 2020!
În iulie 2019, președintele Victor Moraru alesese să încheie contracte de promovare pentru următorul an în valoare totală de 215.286 lei cu entități media selectate prin achiziție directă, sumele crescând spectaculos față de anul precedent.
Consiliul Județean Ialomița a dat publicității, la acea vreme, lista contractelor în vigoare pentru diverse servicii prestate de agenții economici, clienții instituției bugetare, în vigoare la 1 iulie. (Citește întreg articolul în România Liberă!)