”Compania Naţională “Poşta Română” a început distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscală conform Convenţiei încheiate cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în baza OUG nr. 116/2024 privind măsuri pentru sistemul de informare, comunicare şi încasare a obligaţiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligaţii bugetare prevăzute de OUG nr. 107/2024. Peste 800.000 de contribuabili vor primi aceste notificări, care includ detalii despre cuantumul obligaţiilor restante la 31 august 2024, împărţite în sumele ce trebuie achitate şi sumele care pot face obiectul anulării”, anunţă compania de stat, potrivit News.ro.
Prin intermediul Poştei Române, contribuabilii vor primi la domiciliu:
– Scrisoarea de informare care detaliază cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la 31 august 2024, împărţit în sumele care trebuie achitate şi cele care pot face obiectul anulării.
– Modelul “Notificării privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare”.
– Modelul “Cererii privind anularea unor obligaţii bugetare”.
În plus, curierii poştali vor prelua de la domiciliul contribuabilului plicul care conţine “Notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare” şi vor expedia acest document către organul fiscal central competent.
Poşta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligaţii în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.
Poşta Română precizează că este singura companie de curierat şi servicii poştale din România care ajunge în toate colţurile ţării, fiind principalul furnizor de servicii poştale la nivel national.
”Poşta Română se află într-un permanent proces de modernizare, eficientizare şi optimizare, oferind o gamă largă de servicii atât prin intermediul Fabricii de Timbre precum tipar, inserturi de materiale în plicuri şi expediţia acestora pentru beneficiar, cât şi servicii financiare, bancare, publicitate indoor şi comerciale”, mai arată compania.
Guvernul a adoptat, în 25 septembrie, o Ordonanţă de urgenţă privind convenţia dintre Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Compania Naţională ”Poşta Română”, prin care aceasta va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024.
În cazul în care contribuabilul cu datorii la fisc intenţionează să beneficieze de facilităţile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariaţii poştali preiau plicul care conţine notificarea respectivă şi încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate, a explicat Guvernul.
Ministerul Finanţelor Publice asigură ANAF fondurile necesare pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poşta Română a acestor servicii.