De asemenea liberalul susține reducerea numărului de angajați de la Senat de la 796 la 618.
În hotărârea adoptată de Bolojan apar și cotele de combustibil aferente autoturismelor pentru deservirea senatorilor, a secretarului general și a secretarilor generali adjuncți.
Astfel, cota pentru combustibil aferentă Președintelui Senatului este de 800 de litri pe lună.
După un calcul simplu în care luăm în considerare un consum mediu combinat (urban + extraurban) de 10 litri la 100 de kilometri rezultă că se pot parcurge maxim 8.000 de kilometri.
Mai precis domnul Bolojan poate parcurge drumul București – Oradea de aproximativ 13 ori pe lună.
Cota pentru liderii grupurilor parlamentare și secretarul general este de 600 de litri pe lună sau maxim 6.000 de kilometri pe lună.
Sindicaliștii îl acuză pe Bolojan de lipsă de viziune şi competenţă
Sindicatul Personalului Contractual şi Sindicatul Şoferilor din Senat transmite, miercuri, că angajaţii Senatului sunt consternaţi de declaraţiile celui de-al doilea om în stat, domnul Ilie Bolojan, cu privire la aşa-zisa restructurare a instituţiei.
Acesta transmite că Ilie Bolojan are antecedente în a încălca drepturile angajaţilor, pentru că ”în scurtul mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, nu a respectat legislaţia privind procedura de reorganizare, fapt constatat de o instanţă judecătorească care a dispus reîncadrarea lor pe post, plata de despăgubiri ale acestora care au afectat bugetul contribuabililor”.
”Angajaţii Senatului sunt consternaţi de declaraţiile celui de-al doilea om în stat, domnul Ilie Bolojan, preşedintele Senatului României cu privire la aşa-zisa restructurare a instituţiei. Într-un mod propagandistic, domnul Preşedinte Ilie Bolojan şi domnul Secretar General al Senatului, Mario Ovidiu Oprea, au mimat aşa-zise consultări cu sindicatele din Senat, când de fapt, a fost doar o primă întâlnire la solicitarea sindicatelor. Conducerea Senatului a cerut liderilor sindicali să semneze o minută în care erau consemnate concluziile privind restructurările, nicidecum punctul de vedere al sindicatelor, liderii sindicali refuzând să o semneze”, transmite Sindicatul Personalului Contractual şi Sindicatul Şoferilor din Senatul României.
”Salutăm orice decizie de eficientizare a activităţii Senatului României, însă acţiunile marca Bolojan nu fac altceva decât să demonstreze lipsa de viziune şi competenţă administrativă şi managerială. Mai mult decât atât, nu înţelegem graba cu care dl. Bolojan vrea să îşi manifeste autoritatea de preşedinte a Senatului”, mai spune sindicatul.
Potrivit sindicaliştilor, prin decizia de a reorganiza Senatul în acest mod lipsit de transparentă şi corectitudine, Bolojan demonstrează expertiză doar când vorbim de “tăieri” şi nicidecum “eficientizare, flexibilizare”.