Informația a fost prezentată de către Direcția Principală de Informații a Ministerului Apărării al Ucrainei. „Pentru a continua lucrările de reparații, recent a fost luată decizia de a transfera nava din docul uscat pe unul dintre docurile uzinei de reparații navale. Cu toate acestea, chiar și în stadiul de pregătire pentru deplasare, a devenit clar că crucișătorul nu este capabil să se deplaseze prin propria putere.
Prin urmare, s-a încercat deplasarea cu ajutorul mai multor remorchere. Totuși, acest lucru s-a dovedit a fi imposibil și din cauza stării critice a carenei navei. Specialiștii în reparații navale au avertizat că starea «Amiralului Kuznetsov» în principiu nu permite lansarea acestuia. În acest caz, este foarte probabil ca acesta să se răstoarne pe o parte și să se înece. Pentru a continua lucrările de reparații, s-a luat recent decizia de a transfera nava din docul uscat în care se află în unul dintre docurile instalațiilor de reparații navale, spune Directoratul Principal de Informații al Ministerului ucrainean al Apărării.
Însă, chiar din faza pregătitoare a mutării navei, a devenit clar că portavionul nu este capabil să se deplaseze cu propriile mijloace. Prin urmare, s-a încercat mutarea cu ajutorul mai multor remorchere. Și acest lucru s-a dovedit a fi imposibil din cauza stării critice a cocii navei“.
Șantierul a fost amendat
Echipele de scafandri care au examinat corpul navei au constatat că structurile metalice de sub puntea a treia erau expuse la o coroziune semnificativă. Calele sunt pline cu apă tulbure din cauza noroiului, astfel că nu a fost posibilă o examinare detaliată a navei din interior.
Serviciile de informații ucrainene au mai transmis că oficialii Șantierului 35 de reparații navale și conducerea flotei încearcă să-și paseze responsabilitatea pentru starea actuală a „Amiralului Kuznețov”.
Comandamentul flotei a impus amenzi de un miliard și jumătate de ruble, aproximativ 21.000 dolari, conducerii șantierului pentru nerespectarea termenelor de reparații și neîndeplinirea contractului.
La rândul său, conducerea companiei a publicat o scrisoare în care se afirmă că nu este vinovată pentru că nava a ajuns într-o asemenea stare deplorabilă.
Nu s-a stabilit un termen aproximativ pentru finalizarea reparației portavionului „Amiral Kuznetsov” și repunerea sa în funcțiune.
Singurul portavion al Rusiei și nava-amiral a flotei sale este de mai bine de cinci ani într-un proces de reparații și modernizări, aceasta intrând în serviciul forțelor navale ale țării în 1991, după ce lucrările de construcție la el începuseră cu 9 ani mai devreme, potrivit Hot News.
În octombrie 2018, portavionul a fost avariat când cel mai mare doc uscat plutitor din Rusia s-a scufundat, astfel că una dintre macaralele sale de 70 de tone s-a prăbușit pe puntea navei, ceea ce a provocat o enormă spărtură.
În decembrie 2019, când încă se afla la reparații, un incendiu major a izbucnit la bordul portavionului Amiral Kuznețov, iar două persoane au murit și 14 au fost rănite în urma incendiului și a inhalării de fum.