Drulă acuză „Poliția lui Bode” că minte atunci când spune că a făcut un experiment din care a reieșit că licitația a fost făcută astfel încât să poată fi cumpărate doar BMW-uri.
„Cu un minim efort, am documentat cum au făcut băieții o licitație cu dedicație. Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui. Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde. Ai putea.
Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€? Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm. Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm”, scrie Drulă, pe Facebook.
Liderul USR susține că pentru a elimina și Audi A4 40 TFSI quattro „care costă tot 38.600€ și se potrivește la toate cerințele sau le depășește” a fost introdusă cerința „cutie de viteze automată CU MINIM 8+1 TREPTE”.
„Ce să vezi? Pe A4 e S-tronic cu 7+1 trepte. O diferența irelevantă în practică și mai ales în practica poliției. Faci o căutare de piață și vezi că se mai potrivesc niște modele care te-ar putea amenința.
Mercedes C 200 4MATIC. Ăsta e periculos. Are tot ce are și BMW-ul, ba chiar și cutie cu 9+1 trepte (9G-TRONIC). Prețul e competitiv, 41.000€, deci riști dacă nu-l elimini. Soluția? Motor de minim 1,9 litri. Mercedesul are doar 1,5 litri, deși scoate din ei 224 de cai-putere și te lipește de scaun la 7,1 secunde până la 100km/h. Afară și cu C200. Ce rămâne care să se potrivească cu specificația ta? Numai variante care nu pot concura. Un Mercedes C300 4MATIC de 47.000 €, un Alfa Romeo Giulia Veloce de 50.000 € și un Jaguar XE P300 AWD cu producție și disponibilitate mică. Ți-a reușit dedicația, președintele și prietenul său sunt mulțumiți”, scrie Cătălin Drulă, pe Facebook.
Şeful Poliţiei Române, Benone Marian Matei, a făcut precizări luni, 26 septembrie, privind achizițiile autospecialelor BMW pentru dotarea IGPR, precizând că procedura a fost supravegheată de Agenţia Naţională de Achiziţii Publice.
Benone Marian Matei a declarat că au fost mai multe proiecte pentru sporirea mobilităţii la nivelul Poliţiei Române.
Sindicatul a acuzat conducerea IGPR că nu s-au consultat cu polițiștii înainte de a organiza licitația, astfel că dotările prevăzute în caietul de sarcini n-au a face cu nevoile reale ale agenților de la rutieră. Chiar dacă noile mașini vor fi unele „de marcă”, sindicaliștii arată că acestea tot n-au șasiu întărit, iar infractorii băgați pe bancheta din spate tot nu vor fi separați de polițiști print-un grilaj.