Este extrem de greu să convingi oamenii să-și schimbe mașina mai des decât este nevoie. Tehnologia nu evoluează spectaculos de la un an la altul, însă moda se schimbă și majoritatea oricum nu înțelege cum funcționează un autovehicul, fiind atentă numai la detaliile estetice.
Așa că degeaba faci o mașină fiabilă, sigură și economică, dacă nu pui pe ea roți mari, vopsea cu sclipici, butoane multe, beculețe multicolore și tapiserie în cel puțin două culori. Prostanii și tutele nu vor da doi bani pe ea.
Din aceste considerente, producătorii auto au renunțat de mulți ani să mai scoată mașini de calitate și s-au reprofilat pe vehicule împopoțonate. Competiția a devenit acerbă și inginerii se screm să vină cu idei din ce în ce mai extravagante.
Pentru că în 2021 au fost oficial epuizate toate drăcoveniile inutile de interior, din 2022 se va trece la zorzoane pe exteriorul noilor modele. Și pentru că Duster-urile devin cele mai populare vehicule cu aparență autohtonă, Dacia le va dota de anul viitor cu o inovație care să le facă irezistibile: roata de rezervă care se învârte în gol. Clienții vor putea alege ca aceasta să se învârtă spre stânga sau spre dreapta, mașina devenind mai mult decât un etalon al statutului social – o declarație publică a preferințelor politice.
Șoferii cei mai precauți din fire au posibilitatea să achiziționeze un angrenaj opțional, cuplat la Internet și la sistemul de navigație, care va comuta sensul de rotație în funcție de valorile indicate în cele mai recente sondaje de opinii pentru zona prin care trece mașina.