„Zilnic, autorităţile ucrainene organizează transporturi în cantităţi mari pe căi rutiere şi feroviare, precum şi cu barje din portul Izmail, pe Dunăre, de cereale, porumb, culturi oleaginoase şi animale de fermă către România. Până în prezent, aproximativ 20 de milioane de tone au fost exportate. La întoarcere, în schimbul produselor agricole specificate, armele şi muniţiile străine sunt aduse în Ucraina”, a declarat oficialul.
Dat fiind faptul că porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate din cauza conflictului, Ucraina, unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, a fost nevoită să redirecționeze exporturile, prin intermediul trenurilor prin granița vestică sau prin micile sale porturi de pe Dunăre către România.
Un transport de 71.000 de tone de porumb din Ucraina a plecat recent din portul Constanța, acesta fiind primul transport de acest tip de la declanșarea conflictului.
Ucraina a trimis 80.000 de tone de cereale în România, pentru a fi exportate mai departe
Autoritățile din Ucraina au trimis până în acest moment aproximativ 80.000 de tone de cereale către portul Constanța, a anunțat marți Florin Goidea, directorul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPM).
Acesta a adăugat că, în contextul în care porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate în acest moment, ca urmare a invaziei rusești, autoritățile române se așteaptă la cantități și mai mari de cereale livrate către Constanța.
Directorul CNAPM a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale. Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ 2 milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luna aceasta reabilitarea în regim de urgență a unei linii de cale ferată de tip sovietic (cu ecartament larg), care vine din Republica Moldova și ajunge direct în portul din Galați, pentru accelerarea exporturilor de cereale.