După ce, în data de 23 februarie, o aeronavă MiG-21 LanceR, din dotarea Bazei 71 Aeriană Câmpia Turzii, a fost implicată, la finalizarea unui zbor de instrucție, într-un incident generat de funcționarea defectuoasă a trenului de aterizare, Statul Major al Forțelor Aeriene a luat măsuri de urgență, silit fiind și de faptul că moralul piloților români s-a prăbușit mai ceva ca sicriele zburătoare pe care le pilotează, niciunul nemaidorind să urce în celebrele avioane de proveniență rusească.
Miercuri, într-o conferință de presă, comandorul de aviație Henry Coardă, împreună cu locțiitorul adjunctului Șefului Statului Major al Aviației, generalul Traian Tuia, au declarat că a fost necesară găsirea unei soluții rapide și ieftine de modernizarea a flotilei de Mig 21 care asigură, încă, misiuni de poliție aeriană la frontierele de stat. Oficialii au contractat, în regim de urgență, serviciile firmei americane Yi We Ko, din Shenzhen, societate care, în schimbul unei sume modice de 300 milioane de dolari, va opera bătrânellor și depășitelor aparate de luptă o serie de facelift-uri costisitoare, constând în montarea de măști, capote, faruri și dejivratoare parbriz de F – 16.
Tot de la avioanele americane F – 16, casate în ultimii 20 de ani, americanii din Shenzen vor transplanta pe Migurile românești și anvelopele față – spate, tetierele, cotierele, manșele sau ceasurile de bord și mai ales câteva butoane brenduiote de cockpit la a căror apăsare, tehnic vorbind, cu avionul nu se va întâmpla nimic, însă piloților le crește automat, prin efectul placebo, încrederea în sine, ca și cum ar pilota un avion american.