Deși legislația nu include prevederi specifice, AEP a publicat veniturile și cheltuielile competitorilor electorali pe www.finantarepartide.ro.
Raportul EFOR include date despre sursele de finanțare, cheltuieli, topuri cu cele mai mari contribuții pentru fiecare tip de scrutin.
Iată principalele concluzii pentru cele două scrutine care au loc pe 9 iunie: alegeri europarlamentare şi locale.
Europarlamentare
- S-au raportat venituri de 40 de milioane de lei, din care 14 milioane provin de la candidați și 26 de milioane de la partid. Nu au fost declarate fonduri din subvenții (În 2019 s-au raportat 95 de milioane de lei venituri și 90 de milioane de lei cheltuieli)
- PNL a declarat o singură contribuție din partea unui candidat și niciun fel de transferuri din partea partidului.
- PSD a declarat cei mai mulți bani – 33 de milioane.
- AUR a declarat doar contribuții din partea candidaților, 3,2 milioane de lei.
- UDMR și USR au transferat doar fonduri de la partid.
- Cea mai mare parte din contribuțiile candidaților provin din venituri proprii (65% – 9 milioane), iar restul din împrumuturi (32%) și donații (3%).
- Transferurile de la partide provin din finanțări private, USR fiind singurul competitor care a transferat 500.000 lei, obținuți din împrumuturi de la persoane fizice.
- Contributorii AUR sunt toți pe locuri eligibile, ca și majoritatea celor de la PSD. În cazul social democraților Andi Lucian Cristea a declarat 500.000 de lei, deși este pe locul 20, iar Cristian Epure – propus din partea liberalilor pe locul 27 – a împrumutat 2.475.000 lei pentru campanie.
- Cele mai mari contribuții sunt cele ale social-democratului Florin Cârciu – 2.457.000 (venituri proprii) și ale liberalului Ciprian Epure (împrumut), urmată de contribuția de 2 milioane de lei din venituri proprii a senatorului social democrat Vasile Dîncu.
- Candidații aflați pe primele locuri pe listele de candidați nu au contribuit la finanțarea campaniei.
- Au fost înregistrate cheltuieli de 11 milioane de lei. PSD a angajat cele mai mari cheltuieli, adică 9.333.162,38, pentru vestimentație.
- USR a dedicat 411.343,96 lei pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală online și 135 mii pentru diverse cheltuieli, iar AUR a dat 1.190.000 lei pentru propagandă online. Ceilalți competitori electorali nu au declarat încă cheltuieli.