CNA precizează că au fost monitorizate emisiuni difuzate în perioada 13.03.2024 – 26.03.2024, interval orar 19:00-00:00, în cadrul cărora s-a urmărit prezența candidatului Partidului Umanist Social Liberal la Primăria București, Cristian Popescu Piedone.
„La stabilirea sancțiunii s-au avut în vedere materiale audiovizuale filmate în spațiul public, difuzate în edițiile emisiunii „Sinteza zilei” (13.03.2024 – Cristian Popescu Piedone distribuie cetățenilor apă caldă la borcan; 14.03.2024 – se află la un târg consumând produse tradiționale, ulterior se plimbă prin târg și stă de vorbă cu oamenii; 26.03.2024 – se întâlnește cu alegătorii, cu angajații primăriei cărora le trasează sarcini despre renovarea parcurilor, străzilor, spațiilor publice, oferă diverse soluții cetățenilor)”, se mai arată în comunicatul CNA.
În apărarea postului TV, Norina Ionescu, reprezentanta Antena 3 CNN, a declarat în fața membrilor CNA: „Rolul jurnaliştilor este să obţină informaţii despre oamenii politici şi despre activitatea lor. Asta s-a întâmplat şi în ceea ce am vizionat secvenţial, doar dintr-o anumită perioadă, 13-26 martie, cuprinzând şi nişte elemente de inedit, spectaculos şi relevant din partea unui personaj care şi-a anunţat şi candidatura la funcţia de primar al Bucureştiului. (…)”.
„Aici vorbim despre campanie în afara campaniei. Nu mai vorbesc despre prezenţa în studio şi despre spaţiile ample care i s-au acordat sau despre felul în care se discută despre faptul că este pe primul loc în sondaje, dar vorbesc efectiv despre această parte eminamente electorală legată de spoturile care sunt în număr destul de mare, cu o durată destul delungă. Nici în campania electorală nu este permis cu o durată atât de lungă”, a fost întrebarea Dorinei Rusu, membru CNA, citată de Pagina de Media.