Biroul Electoral Central a transmis, printr-o circulară, birourilor electorale din ţară, dar şi Autorităţii Electorale Permanente un îndrumar redactat de către Asociaţia Accept cu recomandări privind interacţiunea la urne cu persoanele transgender la alegerile din 9 iunie.
Demersul BEC vine în urma solicitării Asociaţiei Accept care dorește ca operatorii de calculator, reprezentanţii Autorităţii Electorale Permanente, membrii birourilor electorale, precum şi toate celelalte persoane implicate în acest proces să fie ”corect informate asupra modului în care să interacţioneze cu persoanele transgender în momentul în care acestea se prezintă la secţia de votare”.
BEC, legslatorul LGBTQ+
Practic, BEC se transformă cu de la sine putere în autoritate legislativă și legiferează complet ilegal un cod de conduită care are ca scop impunerea unor comportamente arbitrarea în cazul persoanelor transgender, în eventualitatea în care datele ce se regăsesc în actele de identitate ale acestora nu corespund sau nu corespund în totalitate cu înfăţişarea persoanei.
Cu alte cuvinte, BEC susține solicitarea în deplină coliziune cu legea a Asociației Accept, potrivit căreia, în situația în care în secțiile de votare apar diferenţe în ceea ce priveşte fotografia din cartea de identitate, determinate de faptul că persoana trece printr-o tranziţie medicală, cu efecte progresive asupra aspectului său fizic, sau apar situaţii în care prenumele şi menţiunile privind sexul diferă de modul în care persoana se prezintă lumii, membrii comisiior de votare trebuie să trateze ”cu tact aspectele ce ţin de persoana în cauză, pentru a-i proteja dreptul la viaţă privată, pentru a evita situaţiile inconfortabile sau alte comportamente care ar putea instiga la ură şi/sau la săvârşirea unor infracţiuni motivate de aceasta, precum hărţuirea, agresiunile fizice şi/sau verbale”.
Chiar dacă inițiativele menită să asigure respectarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor trebuie analizate cu atenție, circulara BEC stabilește un cadru discriminatoriu special în condițiile în care, totuși, termenul de „transgender” nu este recunoscut în legislația din România și nu are acoperire legală. BEC susține astfel o interferență ideologică cu procesul electoral legal, impunând un comportament bazat pe teorii de gen mebrilor secțiilor și circumscripțiilor de votare.
Complicitatea Biroului Electoral Central cu ”rugămințile” și ”indrumările” reprezentanților comunității LGBTQ+, este cu atât mai ilegală cu cât România a demonstrat în abordările oficiale și în pozițiile publice, precum și prin legislație, că recunoaște existența doar a două sexe, fapt confirmat și în actele de identitate și în legile statului, precum Codul Civil art. 258.
Susținând și impunând pretențiile Accept, BEC și AEP se învelesc practic în drapelul LGBTQ+, obligând românii să ţină cont de cineva care se declară a fi altceva decât este în realitate şi să-l trateze cu mai mult decât respectul cuvenit, suportând în același timp modificarea legislaţiei, a documentațiilor privnd votul și a manierei firești de raportare la acea persoană.
România și recunoașterea relațiilor între persoane de același sex
În septembrie 2023, România a fost obligată rigorile comunitare să accepte cupluri legale LGBTQ+, iar Constituția României definește familia ca fiind rezultatul unei căsătorii liber consimțite între soți, fără a preciza genul acestora. În ciuda acestui fapt, legislația de fapt nu lasă loc de interpretare pentru reprezentanții stării civile. Deși, în mai anul trecut, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a decis că România încalcă Convenția Europeană prin interzicerea căsătriilor între persoane de același sex, în noiembrie 2023, premierul Marcel Ciolacu a spus că România nu va legaliza nici căsătoriile între persoane de același sex, nici parteneriatele civile.