Procesul verbal clasic va fi înlocuit de unul autocolant şi va fi lipit pe parbrizul maşinilor găsite parcate, staţionate ori oprite neregulamentar. Proprietarul maşinii va fi vizat din oficiu pentru contravenţie, însă dacă acesta comunică identitatea persoanei care a condus maşina, atunci sancţiunea va fi refăcută.
Modificarea vine în ajutorul administraţiei locale. Zilele trecute, primarul interimar al Capitalei a anunţat că poliţia locală nu poate da amenzi pentru cei care folosesc parcările publice şi nu achită taxa pentru că Ministerul de Interne nu permite accesul la baza de date cu proprietarii de mașini.
Punctele de penalizare pentru opriri și parcări neregulamentare, eliminate
Noul proiect elimină însă punctele de penalizare pentru opriri și parcări neregulamentare. Ministerul de Interne vrea și ca banii din amenzi să nu mai ajungă la administratia locală de unde provine soferul.
“Cu sprijinul Ministerului Finanțelor, sumele colectate se vor distribui, în cote procentuale, către Ministerul Educației, bugete locale, CNAIR și MAI” a explicat Secretarul de Stat – chestor general de poliţie Bogdan Despescu.
Doar 30% dintre români îşi plătesc amenzile de circulaţie
Mai exact, vor fi cumpărate sisteme inteligente de trafic şi vor fi finanţate proiecte pentru siguranță rutieră. Datele arată că doar 30% dintre români își plătesc amenzile de circulație.
“Nu plătesc românii amenzile pentru că pot să scape de lucrul acesta. A fost o încercare de a creşte rata de colectare prin mărirea termenului în care poţi plăti jumătate din minim de la 48 de ore la 2 săptămâni” a explicat fostul şef al Brigăzii Rutiere, Dan Jianu.
Autoritățile lucrează la un proiect prin care cei care nu achită în 90 de zile riscă să rămână fără permis. Ministerul de Interne a propus si introducerea de camere care măsoară viteza maşinilor care circulă între două puncte dar şi ca imaginile de pe camerele de supraveghere din orase să poată fi folosite pentru a amenda soferii care incalcă legea.








