De exemplu, unul dintre vânzători, care s-a prezentat drept Alexei, intenționează să schimbe SUV-ul Kia Mohave cu un apartament în Makhachkala. El și-a estimat mașina din 2021 cu un kilometraj de 10 mii de km, la 7 milioane de ruble.
„Mă gândesc la un apartament doar în Makhachkala, în centru, nu în alte orașe. Dacă apartamentul este mai ieftin, atunci cer și bani în plus. Mașina este nouă, am cumpărat-o de la Moscova cu câteva mii de kilometri, acum are 10 mii. Nici o zgârietură!”, susține vânzătorul.
Kia Mohave l-a costat 6,2 milioane de ruble la începutul anului, dar vânzătorul a refuzat să schimbe mașina pentru un apartament mai ieftin de 7-8 milioane de ruble.
Echivalentul unui model Kia Mohave în Makhachkala, acum: un apartament cu trei camere într-un bloc nou, cu o suprafață de 100-120 de metri pătrați.
Serghei, un rus din Krasnodar a postat un anunț în care spune că oferă la schimb un crossover Toyota RAV4 din 2020, cu un apartament sau o casă în Slavyansk-on-Kuban.
Nu ascunde faptul că a cumpărat mașina cu 2,6 milioane de ruble în urmă cu aproximativ un an și jumătate, iar acum o estimează la 4 milioane de ruble, având un rulaj de 15 mii de kilometri.
Yury, un locuitor din Novy Urengoy, care a postat un anunț pentru un schimb între un apartament cu o cameră în acest oraș, contra un crossover Toyota RAV4, cu un kilometraj de 6,5 mii km, a explicat acest lucru din dorința de a face o afacere.
Yury și-a estimat crossover-ul din 2021 cu un sistem de alarmă suplimentar și un încălzitor autonom Webasto la 5,2 milioane de ruble. Vânzătorul a refuzat să vorbească despre cât l-a costat mașina.
Astfel de propuneri i-au luat prin surprindere pe agenții imobiliari, spunând că astfel de „idei exotice” au fost generate de o situație inedită pe piață: prețul mașinilor a crescut, dar cel al apartamentelor, nu.