Cum s-a ajuns la demiterea lui Mihăiță Ursu din fruntea TAROM
Consiliul de Administrație al TAROM s-a reunit miercuri pentru a prelungi mandatul lui Ursu. Numai că, surpriză!, acest lucru nu s-a mai întâmplat. Începând de azi, noul director general e Costin Iordache, fostul director financiar.
Pe 1 și 2 ianuarie era clar că Ursu avea mandatul prelungit, mai ales că el chiar luna asta împlinea un an în fruntea companiei.
Numai că o problemă chiar la începutul anului a dat totul peste cap, a explicat Ștefan Etveș, realizatorul emisiunii „Drumurile noastre”, difuzată pe B1 TV.
Potrivit informațiilor obținute de jurnalist, TAROM trebuia să ofere pasagerilor mâncare la bord, numai că firma cu care a încheiat contractul în acest sens nu a reușit să-și îndeplinească responsabilitățile la timp. Așa se face că toate cursele TAROM din 1, 2 și 3 ianuarie au înregistrat întârzieri.
Contractul respectiv s-a semnat pe o perioadă de 3 ani cu posibilitate de prelungire la 5 ani, a mai precizat jurnalistul.
TAROM angaja clientelă politică în plin proces de restructurare
Ștefan Etveș a mai susținut că instituțiile statului responsabile, între care Corpul de control al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), și Curtea de Conturi, ar trebui să descindă la TAROM și să verifice toate contractele.
Verificările la compania aeriană sunt cu atât mai necesare cu cât TAROM a trecut prin procese de restructurare în care au fost dați afară oameni, dar au fost și alte selecții și interviuri. Practic, „în plin proces de restructurare, TAROM a angajat clientelă politică”, a susținut Etveș.
În opinia sa, Corpul de control al ministrului Grindeanu ar trebui să verifice modul în care s-a încheiat contractul cu firma respectivă de catering, precum și cauzele care au dus la întârzierea curselor de la începutul anului.