Particularitatea lui este că jucătorul joacă împotriva casei (dealerului), nu împotriva altor clienți ai cazinoului. Pot fi folosite și fonduri primite cu ocazia unui bonus la verificare casino.
Scopul jucătorului este să „bată” mâna crupierului prin construirea celei mai bune combinații posibile de cinci cărți, alcătuită din două cărți primite la împărțire și trei din cele cinci cărți comune. La o masă de Casino Hold’em pot juca simultan un număr nelimitat de jucători, fiecare „duelându-le” cu reprezentantul casei.
Este folosit un set standard de 52 de cărți. Cărțile individuale sunt clasificate în ordine descrescătoare: As (mare sau mic), popă, damă, valet, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 și 2. Un as poate fi cartea cu cea mai mare valoare din chintă A, K, Q, J, 10 sau cartea cu valoarea cea mai mică din chinta 5, 4, 3, 2, A.
Combinațiile câștigătoare
Chinta roială – As, popă, damă, valet și 10, toate de aceeași culoare (treflă, caro, cupă sau pică).
Chintă de culoare – cinci cărți consecutive, toate de aceeași culoare, precum opt, șapte, șase, cinci și patru, toate de inimă neagră. Două mâini cu chintă de culoare sunt departajate prin compararea celei mai mari cărți a fiecăreia.
Careu – patru cărți de aceeași valoare, plus orice altă carte. Dacă două mâini conțin patru cărți de același rang, atunci pentru departajare se utilizează cea mai mare carte secundară fără pereche din mâna jucătorilor (Kicker, cea de-a cincea carte).
Full House – trei cărți de aceeași valoare și alte două cărți de altă valoare. Dintre două mâini full house, câștigă cea cu cele trei cărți de rang mai mare. În cazul în care cele trei cărți ale unei mâini full house au aceeași valoare, se compară rangurile celor două cărți de aceeași valoare.
Culoare – toate cele cinci cărți au aceeași culoare, dar nu sunt consecutive. În cazul în care și jucătorul și dealerul au culoare, pentru a determina câștigătorul se compară cartea cu rangul cel mai mare a fiecărei mâini. Dacă ambele mâini au aceeași carte cu valoare cea mai mare, atunci se compară a doua carte cu rangul cel mai mare și tot așa.
Chintă – cinci cărți de valori consecutive cu cel puțin două culori diferite. Două mâini cu chintă sunt departajate prin compararea celei mai mari cărți a fiecărei mâini.
Trei de-un fel – trei cărți de aceeași valoare, plus două cărți de alte valori. Dacă două mâini conțin trei cărți de un fel de aceeași valoare, pentru departajare se utilizează cele mai mari cărți secundare fără pereche (Kickers).
Două perechi – două cărți de aceeași valoare, plus două cărți de altă valoare, plus o carte de valoare diferită față de primele patru. Dacă ambele mâini au aceleași două perechi, câștigătorul este determinat de cartea secundară fără pereche din mâna (Kicker).
O pereche – două cărți de o valoare, plus trei cărți de valori diferite, altele decât cea a perechii. Dacă două mâini au aceeași pereche, pentru a determina câștigătorul, se compară în ordine descendentă cele mai mari cărți secundare fără pereche din mâna jucătorilor (Kickers).
Carte maximă – dacă două mâini au aceeași valoare a celei mai mari cărți, câștigătorul este desemnat comparându-se în ordine descendentă celelalte cărți din mână.
Cum decurge jocul
Crupierul împarte două cărți cu fața în sus pentru jucător și două cărți cu fața în jos pentru el. Trei cărți comune sunt împărțite cu fața în sus în mijlocul mesei. Aceste trei cărți comune pentru jucător și pentru crupier sunt utilizate pentru completarea mâinii.
După primirea cărților, clientul are două opțiuni: fie se aruncă (Fold) și pierde miza, fie decide să continue și trebuie să dubleze miza. În al doilea scenariu, crupierul va mai împărți două cărți comune (numite „Turn” și „River”), apoi își întoarce cărțile sale cu fața în sus. Pentru stabilirea câștigătorului, se iau în considerare combinațiile plătite cel mai bine, formate de cinci din cele șapte cărți disponibile.
Side Bets
Casino Hold’em permite plasarea unor pariuri secundare (laterale). Există două pariuri laterale care pot fi făcute în cadrul acestei categorii: bonusul AA și pariurile laterale Progressive Jackpot. Ambele bonusuri se plătesc în funcție de un alt tabel de plăți.
Pentru Bonusul AA, plata este făcută după cum urmează: 7:1 pentru o pereche de ași; 20:1 pentru culoare 20; 30:1 pentru Full, 40:1 pentru careu; 100:1 pentru chintă regală. Pentru Jackpotul progresiv, se plătește astfel: 100% din jackpot pentru chintă regală; 10% pentru culoare dreaptă de 10%; 500 de dolari pentru careu; 100 de dolari pentru Full; 75 de dolari pentru culoare.
- 22,5% din miza fiecărui pariu jackpot este folosit pentru a alimenta cu bani premiul jackpot progresiv de nivel de top;
- 3% din fiecare miză este folosită pentru a alimenta cu bani valoarea inițială a premiului jackpot progresiv al următorului nivel de top (premiul oferit după ce se câștigă premiul curent).
- 74,5% din fiecare miză este folosită pentru a alimenta cu bani premiile fixe cu nivel redus de la jackpot.