Astfel, conform fluturașului publicat de jurnalist, un șofer STB căștiga peste 4.600 de lei pe luna.
„Sunt multe cifre acolo. Că să nu greșesc, am întrebat pe cineva din companie, dar am întrebat și la sindicate. Așadar, banii luați de angajatul cu acest fluturas în ultima luna din 2021 ar fi de 4683 lei, avans și lichidare. Un reprezentat al sindicatului mi-a spus pe de alta parte că salariul de încadrare al șoferului este de 4135 lei.
Este așa de când au transferat contribuțiile angajatorilor la angajați. Șoferii nu își scot salarile daca nu lucrează 14 zile consecutiv și 2 sâmbete plus 2 duminici. Totalitatea veniturilor salariu, sporuri lucru consecutive și sâmbete plus duminici reprezintă totalul care apare pe fluturas”, a transmis jurnalistul.
Greva STB ILEGALĂ
Primarul general al Capitalei, Nicusor Dan, a declarat joi că greva inițiată de sindicaliștii din Societatea de Transport București (STB) este una ilegala, cu substrat politic, al carei principal responsabil ar fi liderul sindical Vasile Petrariu, în același timp consilier municipal din partea PSD.
„Nu este o greva spontana, așa cum se afirma. Este o greva orchestrata de sindicatul reprezentativ și avem dovezile în acest sens. Și avem deja scrise și depuse plângerile penale împotrivă liderilor de sindicat care au orchestrat-o. Și este – dincolo de a fi o greva organizata de sindicat – este o greva politica al carei principal responsabil este domnul Petrariu, consilier general PSD și lider al sindicatului reprezentantiv. Și avem și dovezile și plângerile penale împotrivă domniei sale”, a arătat Nicusor Dan într-o conferință de presa susținută la sediul PMB.
Primarul general și-a exprimat regretul în legătură cu faptul că șoferii STB „au căzut în plasa unor manipulări cu substrat politic”. El a făcut apel la șoferi să „înțeleagă gravitatea acțiunilor lor” și să reia activitatea, deoarece este afectata viață a sute de mii de bucureșteni care folosesc în mod uzual transportul public.
„Vreau să le transmit șoferilor care participa la aceasta greva că sunt deschis la un dialog cu ei, dar nu prin intermediul liderilor de sindicat care au organizat acest protest ilegal. Îi aștept la discuții, îi aștept să își desemneze reprezentanți cu care să stam de vorba”, a spus Nicusor Dan.
Edilul general a subliniat că exista obligația legala conform căreia, pentru servicii importante, precum transportul public, să fie asigurata o treime din activitate.
„Acțiunea în instanță este scrisa, este depusa la Tribunalul București de către STB, prin care solicita judecătorilor să constate că aceasta acțiune este ilegala și să dispună să reia lucrul. Vă fi un litigiu pe care l-a inițiat STB – fiind un conflict de munca intre STB și angajații STB -, vă fi o cerere de intervenție din partea Municipalității, care este și ea scrisa, pentru că aceasta greva afectează viață a sute de mii de bucureșteni”, a mai spus el.
Primarul general a mulțumit Metrorex pentru că a suplimentat transportul, iar Politiei și Jandarmeriei pentru faptul că s-au mobilizat în vederea informării populației care așteptă în stațiile STB fară să știe de greva. Nicusor Dan a atras atenția asupra faptului că în timpul stării de alerta nu ar trebui organizate greve.
„Avem o greva la serviciul public de transport, la STB – o acțiune foarte grava, care afectează foarte mulți bucureșteni de toate categoriile: copii care trebuie să meargă la scoală, oameni care trebuie să meargă la serviciu, pensionari care poate trebuie să meargă la un consult medical. Este o greva ilegala pentru multe motive. În primul rand, suntem în stare de alerta și în stare de alerta nu se fac greve. Exista o lege a dialogului social care obliga că înainte de o greva să existe niste pasi procedurali, tocmai pentru că patronatul – în cazul nostru, consiliul de administrație – să poată să ia cunoștință de revendicări”, a explicat edilul.
Sindicaliștii din Societatea de Transport București (STB) au întrerupt lucrul joi dimineața. Metrorex a introdus în circulație toate trenurile disponibile din flota și vă circula în orele de vârf la un interval minim posibil, a informat compania.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a făcut apel la conducerea STB și la salariații operatorului să asigure cel puțin o treime din capacitatea de transport necesara atât în București, cât și în zona