Oameni de afaceri cu spirit de inițiativă cunoscut peste tot în Europa, bărbuleștenii au epuizat stocurile de bomfaiere și flexuri din Urziceniul învecinat, așteptând în aceste zile și un import consistent de truse de tăiere cu autogen din Franța și Marea Britanie.
În paralele, pentru a putea fi fructificate pe deplin oportunitățile invaziei rusești, ce vor apărea odată cu deplasarea în comună a unor unități motorizate ale Armatei Ruse, trei centre tip REMAT de colectare a fierului vechi au fost deschise în localitate, acestea urmând să aibă ca specific colectarea de șururburi, șenile, turele, capace și tunuri de T-72, T-90 și alte vehicule blindate ale trupelor de ocupație.
Nu în ultimul rând, două bazaruri de efecte militare au fost amenajate în curțile localnicilor, acestea urmând să deservească plutoanele de militari care își vor putea cumpăra din aceste amplasamente, din a doua zi a carantinei, vestele, căștile, vestoanele, centurile, AKMurile și, în general, toată tehnica de luptă pierdută la barbut în primele ore scurse după invadarea României de diviziile lui Putin.
Bărbuleștenii nu au teamă decât de izolare
Totuși, în afara localnicilor cu simț de afacerist din Bărbulești, invadarea comunei este de așteptat a produce o sumedenie de probleme grosului localnicilor, celor cu venituri reduse, care depindeau de micul trafic între Bărbulești și municipiul Urziceni, cu care se învecinează.
În atare condiții, posibila interdicție de deplasare pe calea ferată (care va fi rezervată transportului de tehnică de luptă), de exemplu, către și dinspre Urziceni, îi bagă în depresie pe bărbuleștenii care lucrau zilnic pe garniturile CFR sau Regio, lăsându-i, după cum aceștia firmă, fără resursele necesare traiului.
”Măcar să ne lasă să lucrăm acilea, lângă casă, că noi, chiar dacă nu mai făcem program de 8 ore pe relația Bărbulești – Ploiești și retur, măcar puteam lucra part – time pe personalele alea Bărbulești – Urziceni. Mai mâncam și noi o pâine, că, deh, ne descurcam azi de o osie, un boghiu, mâine de un sabot de frână, poimâine de 10 metri de șină de triaj, Fără trenuri ce facem aci, în Bărbulești? Vreți să ajungem să ne furăm între noi?”, ne-a declarat Nixon Sentiment, un cetățean din Bărbulești care lucrează de mai bine de zece ani pe garniturile feroviare care circulă între Slobozia, Urziceni și Ploiești.