Unirea Slobozia, clubul susținut cu peste 1 milion de euro din banii ialomițenilor în anul competițional 2023 – 2024, va purta pe tricouri, în cele 10 meciuri pe care le are de disputat în play-off-ul Ligii a 2-a, numele operatorului de ”păcănele” MrBit, anunță publicația Infoialomița.
MrBit este un operator online de jocuri de tip slotmachine și de pariuri sportive, în ordinea ofertelor pe care le expune pe siteu-ul propriu, și va achita ”fabuloasa” sumă de 15.000 euro pentru a fi pe tricourile de joc ale Unirii Slobozia în cele zece meciuri din play-off-ul actualei ediții de campionat.
Bani de o masă-n oraș pentru Adrian Mihalcea
Un calcul simplu scoate în evidență faptul că sponsorul Unirii va achita, practic 1500 de euro pentru fiecare meci al ialomițenilor, asta însemnând, raportând suma la dimensiunea lotului (32 de jucători plus 4 oficiali, conform Transfermarkt), că pentru fiecare confruntare din play-off, jucătorii și staff-ul tehnic al Unirii vor primi din partea sponsorului puțin peste 200 de lei de persoană, mai precis suma de 41,6 euro, bani suficienți doar pentru o cină sportivă în familie, bazată de proteine și fibre.
Suma infimă pentru care fotbaliștii slobozeni fac reclamă la păcănele devine cu atât mai ostentativă (iar gestul managementului cu atât mai meschin), cu cât contribuabilii ialomițeni au plătit peste un milion de euro pentru susținerea clubului în anul competițional 2023 – 2024.
Ialomițenii au plătit peste 1 milion de euro pentru AFC Unirea Slobozia
Consiliul Județean Ialomița a stabilit în vara trecută lista entităților sportive ce urmau să primească, în perioada 1 iulie 2023 – 30 iunie 2024 , fonduri de la bugetul județean. Potrivit publicației InfoIalomița, ”prin programul de sprijin al sportului de performanță au fost puse la dispoziție 7.500.000 lei din care, într-un final, prin decizia comisiei de verificare a documentelor depuse de solicitanți, s-au alocat fonduri de 6.923.077 lei”, AFC Unirea 04 Slobozia primind de la Consiliul Județean Ialomița suma 5.500.000 lei, adică aproape 80% din totalul alocațiilor bugetare.
Păcănelele ies din oraș dar reclamele la ele rămân pe stadioane
În România funcționează în prezent peste 80.000 de aparate de tip păcănele/slot machines. Numărul dependenților de jocuri cu noroc nu e cunoscut exact. Un studiu realizat chiar de industrie în 2016 indica aproximativ 100.000 de persoane. În tot acest timp, opt legi care restricționează sălile de păcănele și pariuri sunt blocate în Parlament de luni bune. Una singură pare să aibă șanse de concretizare și ar duce sălile de jocuri la marginea orașelor, însă normativul dar nu se atinge de reclamele la păcănele pe străzi sau stadioane, deși 190.000 de români cer interzicerea lor.
Proiectul inițiat de Alfred Simonis, care prevede amplasarea sălilor la cel mult 50 de metri de marginea orașelor, preluând în rest prevederi dintr-un alt proiect, al USR, are cele mai mari șanse să depășească hățișul comisiilor parlamentare, însă nu vizează însă deloc publicitatea, cum nu a făcut-o nici ordonanța aprobată de Guvern pe 5 octombrie 2023, care nu menționa nimic despre reclamele din audio-vizual și care doar limita suprafața bannerelor stradale la 35 de metri pătrați.