Dispoziția prin care s-a autonumit manager de proiect a fost semnată pe 18 februarie 2022, de atunci Clotilde Armand exercitând simultan funcția de primar al Sectorului 1 și funcția remunerată de manager de proiect, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003, după cum arată Agenția de Integritate.
Ce spune art.87, alin (1), lit. k) din Legea 161/2003? Spune că funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadru didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale.
Așa cum se întâmplă de multe ori în România, însă, legile se bat în cap, lucru care pare să se întâmple și în acest caz cu Legea-cadru 153 din 28 iunie 2017, care spune, la articolul 16, că personalul din instituțiile și/sau autoritățile publice nominalizat în echipele de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau fonduri externe rambursabile, precum și personalul implicat în implementarea Mecanismului de redresare și reziliență prevăzut la art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de majorarea salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare cu până la 50%, indiferent de numărul de proiecte în care este implicat. Această majorare se aplică proporțional cu timpul efectiv alocat activităților pentru fiecare proiect.
Ultima parte interesează, de fapt, cel mai mult, mai precis acolo unde se spune că personalul dn categoria din care face parte și Clotilde Armand beneficiază de majorarea salariilor de bază, indemnizațiilor etc., indiferent de numărul de proiecte în care este implicat. Imediat, însă, chiar la finalul paragrafului, se explică foarte clar faptul că această majorare se aplică proporțional cu timpul efectiv alocat activităților.
Prin urmare, două întrebări rămân în picioare, din perspectiva organelor de anchetă: 1 – De ce s-a numit Clotilde Armand pe sine în această funcție și nu pe altcineva, în așa fel încât să nu ridice suspiciuni și 2 – Așa cum reiese și din ultima parte a paragrafului de mai sus, dacă Clotilde Armand chiar a lucrat orele suplimentare la care era obligată de respectivul proiect.
Acesta este, prin urmare, tot cazul din jurul incompatibilității lui Clotilde Armand, atât și nimic mai mult.