Aşa că, după ce am scăpat de venetici şi de vânzătorii de neam şi ţară care voiau ca pe scenă să se presteze numai în limbi străine, sunt toate şansele ca din această nouă stagiune să avem, în sfârşit, şi o Operă cu adevărat Naţională.
Astfel, ca să nu mai existe discuţii legate de operele şi baletele puse în lucru pe scena acestei instituţii, se va înfiinţa o comisie artistică menită să analizeze dacă o anumită creaţie este sau nu patriotică.
Din comisie vor face parte Dan Puric, Grigore Leşe, Stegarul Dac şi alţi români verzi cu patalama. ”Nu mai vrem să apară discuţii, că s-a pus în scenă nu ştiu ce operă străină, care nu ne reprezintă, ca popor sau cine ştie ce balet decadent, imperialist. Aşa că o să ne bazăm mai mult pe tradiţia românească. Şi ce e mai tradiţional pentru muzica românească decât maneaua? De la Anton Pann încoace, în România s-au cântat doar manele, de ce să stricăm tradiţia şi să băgăm Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Cabotinii, Renault Gordini sau alţi d-ăştia, care n-au nicio legătură cu patosul poporului român?”, ne-a declarat unul dintre noii responsabili ai direcţiei Operei Naţionale.
Astfel, vor fi invitaţi să cânte la Operă celebri cantautori, care îi vor delecta cu arii celebre de manele atât pe spectatori, cât şi pe caii acestora – căci se vor înfiinţa, în sală, loje speciale pentru însoţitorii de tradiţie ai publicului.
Printre ariile patriotice care vor putea fi auzite pe scena Operei se vor număra: ”Aoleu, soarele meu!”, adaptare liberă după “O sole mio”, de Florin Salam, ”Nu soileşte barosanii”, adaptare şi mai liberă după “Nessun dorma”, de Vali Vijelie şi ”Aoleo, bambina, mi-am tunat maşina”, adaptare după “O mio babbino caro”, de Nicolae Guţă.
Tot din motive de patriotism, având în vedere că Enescu a fugit din ţară la Paris şi n-a mâncat cu noi salam cu soia, statuia marelui compozitor, aflată în faţa Operei, va fi dată la topit, iar în locul ei se va turna o statuie a lui Adrian Copilul Minune, că intră mai puţin bronz şi mai facem şi noi economie.