Pentru început, drumarii vor modifica un segment de 2 km, din apropiere de Buzău, unde și-au pierdut viața mulți șoferi și pasageri.
Noul tronson pe care șoferii vor circulă în sistem alternativ 2+1 are o lungime de aproximativ 2 km., și se află pe DN2 la ieșirea din municipiul Buzău, în sensul de mers spre Ploiești. Limita de viteză pe acest segment va fi de la 60 de km/h.
Drumarii au decis să modifice configurația tronsonului între Hanul lui Ţintă şi Pasajul Nehoiu pentru a crește siguranță rutieră.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Este practic o zona în care aveau loc foarte multe accidente grave și foarte grave, adică în special mortale. De durat nu durează mai mult de o lună o astfel de reconfigurare, pentru că trebuie șterse marcajele vechi, puse marcajele noi, pe nouă configurație și bineînțeles montat parapetul care să nu permită intrarea pe contrasens.
Șoferii circulă deja în sistem alternativ pe un tronson de 10 km, între Sineşti și Moviliţa, încă din 2019. Compania de drumuri vrea să extindă soluția pe toată lungimea DN2, după ce a constatat că experimentul a avut că efect scăderea numărului de accidente grave.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Urmează să fie lansată licitația, bineînțeles după ce va fi semnat contractul se va trece la reconfigurarea întregului drum, pornind de la București, mergând până la Bacău în sistem 2+1.
Mihai Crăciun, membru fondator, Asociaţia Construim România: Față de situația actuală cu 1+1 plus acostament, 2+1 este mult mai bun. E 2+1 soluția perfectă? Sigur că nu. Soluția perfectă ar fi fost să se lărgească acostamentul cu încă doi metri că să se ajungă la platforma de 14 m și atunci era drumul 2+2.
Reprezentații companiei de drumuri spun că au preferat să extindă sistemul alternativ 2+1 în loc să să-l lărgească la două benzi pe sens pentru că e mai ieftin. Părerile șoferilor sunt împărțite.